TOPIK

Uutiskirjearkisto > Opevinkki

KUVANKÄSITTELYÄ VERKOSSA

Kuvankäsittely

Toisena opevinkkinä meillä oli ilmaiset kuvapankit. Kun kuvista on kyse, niin yleensä ne eivät juuri käsillä olevaan tarkoitukseen ole sopivia. Kokoa pitäisi muuttaa, jotain leikata pois tai vaikkapa lisätä niihin tekstiä. Nyt loppuneella Taitoja ja työkaluja opettajan digiosaamiseen verkkokurssilla meillä oli yhtenä valinnaisena jaksona ”Digi-sisällön tuottaminen”. Tällä jaksolla tutustuimme mm. erilaisiin online-editoreihin. Näistä editoreista suosituimmaksi osoittautui:

Befunky

Kokeile ja huomaa kuinka helposti kuvankäsittely onnistuu ilman asennettavia ohjelmia.

Taitoja ja työkaluja opettajan digiosaamiseen verkkokurssi starttaa taas ensi syksynä ja jos kaipaat osaamista digitaitoihin, niin pidä silmällä Opetus- ja kasvatusalan Tulevia koulutuksia ja ilmoittaudu mukaan.

Vinkin jakajat: Kurssin osallistujat & Jyri Kononen

TOPIK Facebook TOPIK Twitter