UUTISKIRJEARKISTO > TALVI 2016

Korkeakoulupäivät Torniossa 13.10.2016

Sujuva-hanke järjesti Korkeakoulupäivän Tornion yhteislyseon lukiolla 13.10.2016. Osallistujina oli n. 400 Tornion ja Kemin lukiolaista. Päivän aikana esiteltiin Oulun ja Lapin yliopiston sekä Lapin ja Oulun ammattikorkeakoulun aloja ja koulutusta lukiolaisille 100 hengen voimin. Tavoitteenamme oli, että mahdollisimman moni lukiolainen pääsee keskustelemaan kasvokkain tieteenalan edustajien kanssa siitä, mikä häntä kiinnostaa. Korkeakoulupäivässä syntyi aito vuorovaikutus lukiolaisten ja korkeakoulujen henkilökunnan ja opiskelijoiden välillä.

Korkeakoulupäivän jälkeen 65% tapahtuman palautekyselyyn vastanneista lukiolaisista oli täysin tai osittain sitä mieltä, että he löysivät itselleen vähintään yhden mielenkiintoisen opiskelualan. 88% osallistuneista oli samaa mieltä siitä, että  he saivat uutta tietoa eri opiskelumahdollisuuksista Oulun ja Lapin yliopistoissa. Tapahtuman ohjelma oli monipuolinen ja vastasi kohderyhmän odotuksia.Palautekyselyyn vastasi 173 lukiolaista.

Lukiolaisten kommentteja:

”En olisi muuten koskaan kuulutkaan joistain aloista ellei tätä päivää olisi järjestetty.”
”Tapahtumasta saa paljon hyvää tietoa opiskelupaikasta ja aloista.”
”Se auttaa käsittämään opiskelua yliopistossa”
”Kun tapahtumaan meni avoimin mielin, sai paljon tietoa eri aloista.”

Seuraa Sujuvan tapahtumia osoitteessa https://sujuvahanke.wordpress.com/

Oulun yliopiston Sujuva-tiimi