Uutiskirjearkisto > Uutiskirje 2 / 2013

EDEn mennyttä ja tuleva

Talvi on takanapäin ja on aika tehdä katsaus menneeseen ja tulevaan. Menneen syksyn ja kevään aikana EDEn väki on ollut mukana monenmoisissa hankkeissa opettajien osaamiseen ja oppilaitosten toiminnan kehittämiseen liittyen. Täydennyskoulutusta on järjestetty niin verkossa kuin lähiopetuksenakin eri aiheista, mm. rehtoreiden johtamiskoulutukset, tvt:n ja sosiaalisen median käytön koulutukset, erityispedagogiikan, yrittäjyyskasvatuksen ja työhyvinvoinnin koulutukset vain joitakin mainitaksemme. Myös EU- ja kansainvälisessä projekteissa sekä seutukuntien Osaava-kehittämishankkeissa on oltu aktiivisesti mukana  kehittämässä mm. erityispedagogista osaamista ja koulujen laatutyötä.

Yliopistolla on tapahtunut myös organisaation sisäisiä uudistuksia ja EDE on nyt osa täydentävien opintojen keskusta, Topik:ia. Uudistus laajentaa EDE:n ja täydennyskoulutuksen yhteistyöverkostoa yliopistossa, mm. kieli- ja viestintäkoulutuksen ja työelämäpalveluiden suuntaan.

Kesällä lomaillaan ja valmistaudutaan tulevaan syksyyn, joka tulee olemaan koulutustentäyteinen.  Monien hyvien yhteistyökumppaneiden kanssa jatkamme toimivaa yhteistyötä koulujen kehittämisen merkeissä ja uusia avauksia käynnistellään mm. tieto- ja viestintätekniikan osaamisen kehittämisessä ja opetussuunnitelmatyössä. Myös tarjontaa suosituista vakioteemoista verkko- ja lähikoulutuksissa on luvassa.
Syksyn koulutustarjonta alkaa olla rakennettu; katso lisätietoa Tulevia koulutuksia –osiosta ja seuraa www-sivujamme

Toivotamme kaikille rentouttavaa ja virkistävää kesää!

Ede-tiimi: Esa, Satu, Tarja, Antti, Sirpa, Mikko, Virpi, Paula, Teija, Jyri ja Marjatta

HYVÄÄ KESÄÄ